Wednesday, February 28, 2007

Chestita Baba Marta

Οταν πήγαινα στο Δημοτικό , η μαμά μου το τελευταίο βράδυ του Φλεβάρη, μου έπλεκε το βραχιολάκι του Μάρτη (κόκκινη και άσπρη κλωστή) για να μην με κάψει ο ήλιος....

Η συνήθεια ξεχάστηκε μεγαλώνοντας , στην περιοχή μας άλλωστε δεν ήταν και πολύ διαδεδομένη.

Πέρσι , πρώτη χρονιά εδώ, τα χέρια μου γέμισαν με Μπάμπες Μάρτες (Γιαγιάδες Μάρτηδες), καθώς το έθιμο καλά κρατεί. Αύριο όποιος σε συναντά θα πρέπει να σου ευχηθεί "Τσεστίτα Μπάμπα Μάρτα" και να σου φορέσει το βραχιολάκι. Θα πρέπει όοοοολα σου τα βραχιολάκια, να τα φορέσεις μέχρι να δεις πελαργό, οπότε και θα τα πετάξεις. Εάν δεν δεις πελαργό μέχρι το τέλος του μήνα, την τελευταία μέρα θα κρεμάσεις όλες τις μπάμπες σου, σε ένα δέντρο που ανθίζει, κάνοντας ισάριθμες ευχές. Και ασφαλώς είναι πολύ πολύ κακό , να σε βρεί ο Απρίλης με τις μπάμπες σου στο χέρι!

Επειδή λοιπόν θέλω να είμαι εντάξει με τα έθιμα της χώρας που με φιλοξενεί και να μην κοιτάζω σαν χαζό αύριο όσους έρθουν να με ευχηθούν, έτρεξα και προμηθεύτηκα τις μπάμπες μάρτες μου νωρίς νωρίς, σε διάφορα σχέδια και χαρίζω σε όλους σας από μία!!!

Chestita Baba Marta λοιπόν!

10 comments:

Anonymous said...

ΠαλιοΒουλγάρα :-)

Shades said...

Καλημέρα και καλό μήνα.
Εγώ αυτό το λέω αυτοσεβασμό.

Giorgia_is_coming_to_town said...

@dimitris όχι, όχι πες μου, πόσα φοράς σήμερα στο χέρι σου, εεε???

@shades κάποιοι το λένε παλιμπαιδισμό, κάποιοι Βουλγαροποίηση. Η αλήθεια είναι ότι σέβομαι όσα από τα έθιμά τους μπορώ, καλώς ή κακώς, εδώ ζω. Το επόμενο που περιμένουμε, είναι η γιορτή τη μέρα της Γυναίκας, είναι απίστευτο το πως την γιορτάζουν :)Μία μπάμπα μάρτα για σένα λοιπόν!

Giannis Ianossss said...

κάποιοι το λένε παλιμπαιδισμό, κάποιοι Βουλγαροποίηση.

και κάποιοι άλλοι πρόοδο...

Giorgia_is_coming_to_town said...

Μπρό μου καλό μήνα!! Ποιοί το λένε πρόοδο καλέ???? Tσίμπα κι εσύ την μπαμπά μάρτα σου!

Anonymous said...

χεχε...θυμηθηκα κι εγω τον Μαρτη μας και τον επλεξα πρωι πρωι! Καλο μηνα Γωγω μου, μου ελειψες!!!! :D

Anonymous said...

καλό μήνα και καλή πρόοδο σε όλους μας!

Giorgia_is_coming_to_town said...

@foulianna μου καλό μήνα! Κι εμένα μου έλειψες μμτ :*

@Ελενάκι μου, καλό μήνα και σε σένα! Οσο για την πρόοδο , στο χέρι μας είναι :)

Μπάμπες μάρτες με χαντρούλες και στις δυό σας!

Giannis Ianossss said...

Πρόοδος είναι να σέβεσαι και να εκτιμάς τον πολιτισμό των άλλων. Πρόοδος να βλέπεις τον τόπο που μένεις σαν πατρίδα. Πρόοδος είναι να θεωρείς πατρίδα χωρίς σύνορα τον τόπο που αγαπημένα πρόσωπα σε συντροφεύουν χωρίς να ξεχνάς την ιστορία σου, τον πολιτισμό σου τη διαδρομή σου μέσα στη ζωή, το δρόμο που μεγάλωσες τους παιδικούς σου φίλους. Αυτά θα πάρουν απο σένα εκέινοι που συναντάς στο δρόμο σου και ίσως συμβάλεις στη δική πρόοδο.

καλή .... πρόοδο..

Giorgia_is_coming_to_town said...

Τελικά είσαι μπρό μου Γιάννη :)